Monday, September 17, 2012

Serbis filter aircond di rumah sendiri




Cuti hari minggu nie aku ambil kesempatan untuk service filter aircond. Rasa dah 5 bulan tak service filter aircond ini , if korang tak cuci langsung filter , filter sumbat.terus compresor jahanam..jadi aku tak nak benda nie happen.
Aku cuci lah semua filter aircond dekat umah aku hari ini.



Tapi kita kena tahu jugakla dekat mana dan bagaimana nak bukak filter nie kan.
Selalu filter terletak disebelik cover atas ajer.



Korang tengok gambar atas nie....kotor tak ? mestilah kotorkan. Warna merah sebelum dicuci dan warna tulisan biru selepas aku pancut dengan air..
Cuci filter nie senang ajer...just pancut air disebelah belakang kotoran..jadi semua debu - debu yang terperangkap dekat filter nie akan keluar.



Tengok dah bersihkan..selepas cuci pastikan dikeringkan terlebih dahulu sebelum dipasang semula pada tempat asalnya..

Kalau nak full serbis kena cari orang yang expert la. .tapi basic air cond Wajib cuci serbis filter 2 minggu sekali kalau nak aircond sentiasa sejuk..dan JIMATKAN ELEKTRIK.

0 Komen:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan,Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.