Thursday, August 15, 2013

Hari Raya ke 3

Tengah malam raya keempat aku di serang sakit perut dan cirit yang melampau. Sehingga masuk tandas dalam 10x .

Bermula jam 12tgh malam hingga 5 pagi

Jam 12.30tgh malam aku dah tak tahan sangat dan asyik keluar masuk tandas ajer Jadi aku ajak wife aku pergi ke wad kecemasan hospital gerik. Gambar dekat atas nie ubat yang diberikan. Selepas sejam makan ubat nie perut lagi bergelora dan terus bergelora ..kepala pening mcm nak pengsan. Nak baring pun tak boleh sebab tak sedap badan langsung. Perut terus bergelora dalam 1.30 pagi masuk bilik air terus uweeeeeekkkkkk muntah. Alhamdulilah legala  sikit . Tidak badan dan kepala rasa tak keruan. Badan dah dekat sebotol dilumur  dengan minyak angin tapi masih lagi sedawa dan kentut sesaja tak hilang- hilang ."nak kentut pun risau takut tercirit sekali" ...
Selepas 2 jam pening pun dah ok ..tapi aktiviti kejamban masih diteruskan ..aku cuma dapat lena dalam sejam antara jam 4 ke 5.30 pagi sebab letih sangat kot.....dalam jam 9 pagi aku kena pergi ambik ubat lain nie sebab cirit aku still ada. ""Herbalife aku minum alovera dan tea mix sahaja untuk tolong cuci perut" nampak tak dapat membantu maybe sebab dah kritikal part..kena virus cirit.
Mungkin jugak aku berrjangkit dari anakkku  ain, nina dan sasha yang jugak kena cirit dan muntah sebelum nie.
Jam 9.30 pagi aku ambil ubat di klinik puah dalan pekan gerik.. satu-satunyer klinik yang bukak 
Iniiinilah puncatime cuti am, cuti raya dan sebagainyer. Hope ambil ubat nie cirit aku ok.
Garam yang diberi untuk menggantikan garam yang telah hilang dalam badan. 
Punca sebenar sakit perut aku ialah sebab aku makan sebijik cempedak mentah dipagi hari dan cempedak goreng memangla sedap giler....gambar kat bawah cempedak yang aku makan tu. ..jadi kekawan beringatlah kalau nak makan benda-bend berangin nie...

0 Komen:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan,Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.