Monday, July 22, 2013

Musim buah dibulan ramadhan

Intro Hari ini aku ke gerik hantar mak mertua balik kampung rasa hampir sebulan dia bersama kitaorang bagi membantu aku menjengok wife aku yang tak berapa sehat.
Setiba kitaorang dikg tengok banyak buah dokong dan rambutan yang sudah masak dipokok jadi apalagi serangla( petik buah).
My biras paklong membantu mengambil buah dipokok..ingat mulanya aku yang nak panjat sendiri..malas menggangu orang lain. Tapi tiba-tiba masa tanya  "tangga ada ""dia terus membantu utk memetik dokong pulak..anyway thanks idok susah jugak kalau aku sorang ajer dipokok.insyallah hingga dalam bulan sembilan buah dokong masih lagi makan sebab buah masak secara berperingkat-peringkat
Dalam jam 11.30 buah dokong rambutan siap dikumpul dan terus disimpan didalam bonet kereta untuk dibawa balik ke ipoh.

0 Komen:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan,Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.