Sunday, March 25, 2012

Bunga khantan

Semalam aku pergi teluk intan melawat member aku ..yang mana diorang baru dapat new baby..memang dah plan nak pergi lama dah..tapi masa tak mengizinkan...jadi free pergi lah .....opss bawah nie tak de pun cerita baby nyer kan......nanti aku cerita ... Dibawah nie pun aktiviti yang sempat dijalankan di rumah member tu jugak...masa nak balik dia bagi pokok bunga khantan.


Rupa bunga khantan di pokok nyer


Rupa bunga khantan yang dah di petik


Abng mat buat apa tu? ....abang mat sedang proses mengambil pokok bunga khantan untuk aku tanam di ipoh.


Dah jumpa lokasi yanb sesuai untuk di korek


Pagi nie 25/3/2012 aku tanam pokok nie tepi pagar rumah aku..


Alhamdulilah pokok bunga khantan dan siap ditanam... Setahu aku bunga khantan nie orang guna untuk makan dengan laksa..sedap kalau dimakan bersama dengan bunga khantan nie. Dan satu lagi kalau dari segi perubatan sesuai untuk orang yang sakit telinga.. Nak detail perubatan korang boleh bukak link kat bawah nie. Http://pahitjadiubat.blogspot.com/2010/07/bunga- kantan.html

0 Komen:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan,Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.