Monday, November 7, 2011

Ulam pokok asam gelugor.

Nak makan tengahari ada ulam - ulam sedap sikit kan. Jadi aku ronda- ronda mencari sedikit ulam untuk makan tengahari.


Ini dia pokok ulam yang aku jumpa .....ops silap bukan pokok ulam tapi pokok buah asam gelugur. Daun dia yang kita buat ulam.


Daun dibuat ulam.....pucuk muda pokok asam gelugor nie. Rasa masam masam sikit jer...cara penyediaaan.. basuh ajer dan makan.


Sambil aku memetik pucuk- pucuk asam gelugor ..aku sedang diperhati oleh mereka- mereka nie....mintak simpati untuk dilepaskan.. Im sorry..
Tahu tak korang asam keping dibuat dari buah asam gelugur nie. .yang selalu kita makan dalam laksa. Buah asam gelugor nie...buah sepanjang tahun. Kalau sesiapa nak beli asam keping yang asli tanpa PENGAWET boleh roger aku....

0 Komen:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan,Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.